A logó az, ami köré az egész vállalkozásod épül. A legfőbb vizuális lábnyom, márkaazonosító elem.
A logód képviselni a márkádat, megkülönböztet másoktól és egyedivé, valamint felismerhetővé tesz. Közvetíti mindazt a mögöttes tartalmat, amit prezentálni szeretnél a külvilág felé.
A logók fajtái
- Tipográf logó: Azaz betűlogó. Csak betűkből áll, nem tartalmaz szimbólumokat, ikonokat. A fókusz a betűkön van, illetve azok stílusán, hangulatán. A színekkel is lehet játszani. Jól működik rövid nevekkel, mert könnyen megjegyezhető. Hosszú neveknél használható a monogram.
- Iniciálés logó: Ennek a logónak a jellegzetessége a nagy kezdőbetűben, illetve a kezdőbetű kiemelésében van. A paletta széles, lehet teljesen egyszerű, illetve nagyon díszes is.
- Alakzatos/szimbólumos logó: Ennél a logó fajtánál szerepet kapnak a betűk mellett az alakzatok, ikonok, szimbólumok, ábrák is. A felirathoz képest bárhol elhelyezkedhetnek.
- Keretes logó: A már említett tipográf vagy alakzatos/szimbólumos logó van belefoglalva valamilyen keretbe.
Milyen a jó logó?
- Vektorgrafikus. Mit is jelent ez? Azt, hogy nem pixelekből, hanem vektorokból, tehát egyenesekből és görbékből áll. A vektoros alakzatokat akármennyire nagyíthatjuk, vagy kicsinyíthetjük, az élességüket mindig megőrzik. Tehát akármilyen méretben használhatjuk a logót, a minőségét nem fogja befolyásolni.
- Tükrözi a vállalkozásod! A logóban jó kell működnie az arculatod színeinek, betűtípusainak és formáinak. Ettől lesz az arculatod egységes és egyedi!
- A kevesebb, néha több elvét követve a jó logó egyszerű. A mai trendi logók sallangtól mentesek, letisztultak. Az effekteket, bonyolult és aprólékos mintákat kerülni kell! Az egyszerűség biztosítja azt, hogy a logód emlékezetes és megjegyezhető legyen.
- Mivel nagyon sok méretben felhasználásra kerül, ezért jól láthatónak és jól olvashatónak, sokoldalúnak kell lennie. Az apró grafikai elemek, rosszul megválasztott, túl vékony vagy éppen túl vastag betűszár vastagságú fontok egy reklámtollon vagy bélyegzőn nem érvényesülnek, nem lehet elolvasni a feliratot.
- Az arányokat meg kell tartani! Mindig a márkanév a legfőbb felirat a logóban. Sem grafikai elem, sem pedig szlogen nem nyomhatja el. A márkanév ki kell, hogy emelkedjen, érvényesülnie kell.
- Arányosság kapcsán nagyon fontos, hogy a logó nem lehet se túl magas, se túl hosszúkás! Nagyon nehéz boldogulni a gyakorlatban ezekkel az arányokkal. Vízszintesen és függőlegesen is arányos kiterjedésre törekedjünk. Esztétikailag is sokkal szebben mutat.
- Fekete-fehér színben is működnie kell. Ez azért fontos, mert bélyegzőn, vízjelként használva is jól kell kinéznie, felismerhetőnek kell maradnia.
Összegezve a tökéletes logó titka az egyszerűségében rejlik, nem tartalmaz felesleges elemeket, effekteket. Időtlen, az emberek könnyen felismerik, megjegyzik és társítani tudják a vállalkozáshoz akár 10, 20, 30 év múlva is.